Maja Zawada
Założycielka Szkoły Tańca Jane Austen – wraz ze swoim mężem Konradem. Dyplomowana instruktorka tańca, absolwentka Instruktorskiego Kursu Kwalifikacyjnego w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie z dziedziny polskich tańców ludowych, choreograf Teatru Tańca Terpsychora.
Prowadzi liczne kursy i warsztaty taneczne głównie w Szkole Tańca Jane Austen, jak również w innych instytucjach i placówkach. Jako tancerka realizuje się w rozmaitych projektach tanecznych, głównie z zakresu tańca historycznego i szkockiego.
Naukę tańców historycznych pobierała m.in. u Lievena Baerta (tańce XIX-wieczne), Barbary Segal (angielskie kontredanse i taniec barokowy), Romany Agnel (taniec renesansowy i barokowy), Leszka Rembowskiego (tańce polskie), Marie-Claire Bär Le Corre (renesansowy taniec francuski), Any Yepes (barokowy taniec hiszpański) czy Grahama Donalda (szkockie kontredanse).
Cały czas rozwija swoje umiejętności uczestnicząc w różnego rodzaju kursach i warsztatach tanecznych w Polsce i za granicą, m.in. w ramach Festiwalu Tańców Dworskich „Cracovia Danza”. Jako tancerka próbuje różnych technik, m.in. tańca irlandzkiego, szkockiego, indyjskiego, polskich tańców narodowych, tańców historycznych różnych epok oraz techniki tańca klasycznego.
Jej drugą wielką pasją, jak na absolwentkę szkoły muzycznej przystało, jest muzyka. Jako że w tańcu dochodzi do syntezy obydwu tych sztuk, daje on jej podwójną radość. Jest także wielką miłośniczką psów.
Jednak to taniec stanowi najważniejszą część jej życia, gdyż za jego sprawą spotkała swojego przyszłego męża Konrada, z którym wspólnie prowadzi Szkołę Tańca Jane Austen.
Alena Bialova
Taniec stanowi dużą część jej życia. Zajmuje się nim od 15 lat i przez ten czas opanowała style z różnych epok: taniec renesansowy, średniowieczny, irlandzki ludowy i sportowy.
Tańcem XIX wieku zajmuje się od 2009 roku, kiedy to zaczęło się zainteresowanie tańcem salonowym na Białorusi.
W 2008 roku założyła Szkołę Tańca Irlandzkiego i Historycznego „Lace of steps” (Gomel, Białoruś) i prowadziła w niej zajęcia przez kolejne 4 lata. Za jej sprawą w Gomlu odbywały się coroczne imprezy taneczne z okazji dnia św. Patryka oraz „Wróżkotańce” w parkach miejskich, zorganizowała również 3 bale historyczne.
Po przeprowadzce do Mińska została instruktorką Szkoły Tańca „Oktar”, w której założyła kierunek tańca historycznego (obecne Szkoła Tańca „La Camargo”). Organizatorka projektu „Taniec w parku mińskim”, współorganizatorka 2 wystaw strojów historycznych projektu „Kuferak” i 4 balów historycznych.
Za największe szczęście uważa fakt, że następnym miejscem zamieszkania stał się dla niej Kraków, gdzie mogła dołączyć do Szkoły Tańca Jane Austen.
O STJA dowiedziała się podczas pierwszej podróży do Krakowa – dzięki Google 😉
Jest miłośniczką rekonstrukcji historycznej – i kultura salonowa oraz obyczaje balowe odgrywają tutaj ważną rolę. Zaczyna swoją drogę jako krawcowa specjalizująca się w ubiorach historycznych. Historia mody, etykieta, taniec XIX wieku – to od od paru lat jej największa miłość. „Tańczyć i szyć” – taki slogan mógłby widnieć na jej sztandarze.
Diana Zakrzewska
Tańcem interesuje się odkąd pamięta. Brała udział w różnorodnodnych kursach i warsztatach, między innymi tańca towarzyskiego, flamenco oraz tańca izraelskiego.
Z kontredansami po raz pierwszy miała kontakt podzas kilkuletniego pobytu w Hiszpanii. To właśnie tam poznała tańce Ceilidh i szkockie kontredanse.
Po powrocie do Polski zapisała się do STJA, aby połączyć swoje dwie wielkie pasje – taniec oraz fascynację światem przedstawionym w powieściach Jane Austen.
Brała udział w licznych warsztatach tańca dawnego oraz szkockiego pod okiem takich instruktorów jak: Lieven Baert (kontredanse angielskie i szkockie, taniec barokowy); Pierre François-Dollé (kontredanse francuskie); Ana Yepes (taniec dworski hiszpański); Barbara Seagal, Dariusz Brojek (taniec barokowy), Ekaterina Yarmarkina (taniec szkocki).
W Szkole Tańca Jane Austen prowadzi grupę początkującą, w której uczy podstaw angielskich i szkockich kontredansów oraz zasad etykiety balowej. Asystuje również w prowadzeniu grup zaawansowanych (Kontredanse dla Dam i Dżentelmenów, Walce i kadryle dla Dam i Dżentelmenów).
Na co dzień pracuje w liceum jako nauczycielka języka hiszpańskiego i angielskiego.